lördag 8 januari 2011

Islandströjor

Såg en isländsk deckare på TV och drömde mig tillbaka till en sommar för ett par år sen då jag och min syster reste till Island. Ett kargt land, ingen träddunge stor nog att kallas skog, ett vidbrett månlandskap, vidunderliga berg och mängder av otroligt vackra platser och varma källor. Det var kärlek vid första ögonkastet!

Med begränsat utrymme i väskan och begränsad plånbok var det sockor och vantar som fick följa med hem den gången. I TV-serien bar de vackra tröjor och koftor hela bunten, de isländska mönstren är fantastiskt fina! Jag blev jättesugen på att sticka mig en tröja i något isländsk mönster. Letade runt lite på nätet och hittade gratis mönster på Ístex, på Austur hittade jag mer inspiration och från Järbo hittade jag en tröja där jag särskilt gillar kragen.
//Therése

Thingvallavatn


2 kommentarer :

  1. En islandströja är aldrig fel. Den kan hänga med hela livet. Min är från 1979 och används fortfarande. :D

    SvaraRadera
  2. Den gråa islandströjan från Järbo var jättesnygg. Perfekt till M B E H.

    SvaraRadera