lördag 27 november 2010

Stickning i politiken

Vi är egentligen ganska många stickerskor som står bakom namnet Kulturstickan, även om det bara är några få som sitter vid tangentbordet och bloggar här. Vi försöker hålla oss till åsikter som är allmänna i gruppen, men det smyger sig alltid in lite personliga åsikter här och var. Kulturstickan är religiöst och politiskt obunden, alla tyckare och tänkare är välkomna. Halsduken nedan har använts i politiska sammanhang, men jag lägger upp den här för att den är rolig och lätt att sticka, men den kräver lite tålamod.
Inför valet i höstas fick min mamma syn på en rolig halsduk som hon ville ha när hon kampanjade för sitt parti och uppdraget att skapa den gick till mig. Halsduken är superlätt att sticka, ca 20 maskor i "mitten" och ca maskor för "korvarna" på sidorna, jag stickade varannan sida så jag hade alltid 40 maskor på stickan, efter ca 8 varv maskade jag av de 20 första maskorna på varvet och la upp 20 nya i slutet och stickade ca 8 varv till, maska av 20 m, lägg upp 20 m slutet, antal maskor och varv mellan "korvarna" kan varieras efter eget huvud. Enfärgad eller randig tar den inte lång tid att sticka!
Djupt koncentrerad

Nytt användningsområde för stickat!
Ser ni vilken partisymbol halsduken påminner om?


//Therése

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar